för skotokiga

Jag sprang på dessa samlarskor strax efter att jag flyttat. I en porslinsaffär hittade jag helt underbara små samlarskor. De heter just the right shoe Det är små prydnadsskor. De började tillverkas i slutet på 90-talet och kommer i olika årskollektioner. Det är i de flesta fall eleganta högklackade skor i fina färger och former. De är är gjutna i form och sedan målade och dekorerade för hand. Den svenska leverantören heter elmh.nu De går att kontakta för att hitta en återförsäljare nära. De har också en webshop, www.webpresenten.se, där man kan köpa deras skor om det är för långt till närmaste återförsäljare.
Jag har hittills fått fem stycken och hoppas på ytterliggare någon i jul kanske =)
De kommer i en liten skokartong men en historia om just den skon. Nästan ett måste för den som älskar skor!
Nedan ser du dom jag samlat ihop samt den fina kartongen de kommer i.

miami


delicate daisies


clueless

legally pink

pearly gates


den fina skokartongen

/veronica ♥

*uppdaterat 2009-12-23*


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback