law abiding citizen

Idag har vi sett på filmen Law Abiding Citizen. Den handlar om en man som får sin fru och dotter brutalt mördade. Tio år senare startar han ett hämndspel som inte stannar vid att hämnas på mannen som slapp undan sitt rätta straff utan också systemet som lät det ske. Hur ska man kunna stoppa en man från att begå mord samtidigt som han sitter i fängelse?



Filmen är mycket bättre än jag förväntat mig. Det är bra skådespelare (Gerard Butler och Jamie Foxx) och en välspelad film. Filmen är en oväntad katt och råttalek och man vet aldrig vad som händer i nästa steg. Filmen är psykologisk, innehåller en del action och överraskningar. Jag gillade verkligen den här filmen och rekommenderar dig att se den.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback