the daisy chain

Igår blev det enkel middag, korv och pommes. Helt ok mat men måste erkänna att det finns roligare. Fyllde sin funktion i alla fall och höll mig mätt.
Till det kollade vi på the Daisy Chain som handlar om Martha och Tomas som flyttar från London till den Irländska by där Tomas växt upp. Martha är känslomässigt instabil då de två år tidigare förlorade ett barn i plötslig spädbarnsdöd.
Väl på plats så tar paret han om en föräldralös autistisk flicka som heter Daisy. Flickan börjar öppna sig för Martha men det är det enda. Det talas om Daisy i byn och allt verkar inte stå helt rätt till. Saker börjar hända och allt verkar ske med koppling till Daisy.



Filmen var sådär, den var seg och det kunde stundvis gå ett bra tag mellan händelser. Jag vill att det händer mer i denna typ av filmer. Det som var mest upplyftande i filmen var stundvis miljön och även flickan Daisy. Mhairi Anderson som spelar rollen gör det mycket bra och jag ryser vid tanken på flickan.
Jag tycker inte den här filmen var särskilt bra och ska du se den så gör det om du inte hittar någonting annan film som känns sevärd.

/veronica ♥


Kommentarer
Postat av: Sara

SV: Tycker jag absolut du ska göra! Riktigt bra film.

2010-04-18 @ 11:11:54
URL: http://milktonium.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback