the road

Idag blev det film igen, ibland är man inne i en filmperiod och det känns lite som vi är där igen. Idag har vi sett filmen the Road. Den handlar om en far och son som vandrar genom ett grått och förstört Amerika. Himlen är mörk, det är kallt och allt liv är utrotad, så när som på några enstaka människor ut med vägen. Det är dock en kamp på liv och död då människor har börjat attackera varann för kläder, mat och till och med köttet på deras kroppar. Det enda de ensamma två är en pistol, en rostig shoppingvagn och varandra.



Detta är en fantastisk film men, man måste gilla denna genre. Jag kan tänka mig att folk som inte gillar denna typ av film kan tycka den är långtråkig men jag gillade den. Man fascineras av hur människans tankesätt kan bli vid en katastrof. Filmen är riktigt snyggt gjord, man tror verkligen att jorden gått under. Viggo Mortensen är dessutom riktigt bra i rollen som förstörd far och Kodi Smit-McPhee är lika bra som sonen.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag gillar genren och jag tyckte filmen hade potential, dock hade jag velat ha lite lite mer av något. Och emellanåt gillade jag verkligen inte sonen. Men den är ändå rätt verklighetstrogen och som du skrev, fascinerande med tankebanorna.

2010-04-12 @ 21:53:17

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback