mer körning

Idag gick vi upp tidigt, eller i alla fall det tidigaste under semestern tror jag. Micke gick upp vid åtta och jag tjugo i nio, klockan nio hämtade vi Mickes kusin och körde honom till Skövde där han skulle skriva teori för mopedkörkort och han klarade det! Grattis säger vi =)
Efter det blev det lite fika hos Mickes moster och sedan skulle vi övningsköra lite. Vi beslöt oss för att ge oss ut på vägarna och det fick bra. Jag var upp i 80 och fick för första gången känna på 5ans växel. Jag vet när jag körde förra våren kändes 50 jättesnabbt men det är sjukt vad fort man blir fartblind. Efter 80 skulle jag ner i 70 men det var väldig lätt att vara uppe och nosa på 80 igen. Micke tyckte nog med det gick bra men jag styr lite ryckigt och tycker det är lite obehagligt att få möte fortfarande. Men ca en timma blev det och i morgon ska vi ut igen. Vårt mål är att jag ska ha kört så pass mycket att jag kan börja köra till jobbet nästa vecka.
Hu ja, det var ju det med, sista semesterveckan nu och sedan ska vi tillbaka igen. Denna veckan kommer nog till störst del bestå av övningskörning varvat med soffliggande =) Körkortsböckerna ska jag plocka fram med och börja läsa lite.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback