hemma igen

Nu är vi hemma och varit så en stund. Tänkte berätta vad vi hittat på.
Jag bestämde mig för ett par månader sedan att bjuda med Micke ner till Göteborg där det blev restaurang, stand-up och en hotellnatt.
Vi kom ner till Göteborg vid fem ungefär och checkade då in på Scandic Crown. Efter ett snabbt ombyte fick vi ner till hotellbaren och tog var sin Irish Coffee.


Därefter tog vi en promenad till Scandic Rubinen på avenyn. Efter var sin drink i baren fick vi gå upp och blev där serverade jättesmaskig mat. Som varmrätt åt vi båda Fläskfilé stekt i tre sorters peppar med parmesankräm samt rostad potatiskaka. Till dessert åt jag en "Cheesecake smaksatt med passionsfrukt som serveras med romkaramell" och Micke åt "Nöt och daim brownie med vaniljvispad cremefraiche samt rårörda bär". Till maten delade vi en flaska rött. Utöver det en hel del drinkar till, mest i form av Vodka Lime och Rom och Cola


Vid nio blev det dags för Standup. Jag hade egentligen bokat kvällen för att Peter Wahlbeck skulle vara på plats men nu blev han utbytt mot Peter Apelgren. Inte så mycket att göra åt.
Först ut var konferensieren Niklas Andersson som var riktigt rolig. Han körde lite skämt mellan alla akter och vi tyckte både att han var bra. Helt ny för oss dessutom.
Därefter var det en ny komiker som jag inte kommer ihåg vad han hette, superrolig var han tyvärr inte heller. Sedan var det Kristoffer Appelquist som äntrade scenen och han blev bara bättre och bättre. Mot slutet hade han kommit igång och var kanon. Sist ut var det Peter Apelgren och där hade vi nog lite höga förväntningar. Tyvärr var han en stor besvikelse, han kändes nervös, var väldigt hysterisk och babblade/sluddrade en hel del.


När kvällen var över på Ruby Bar gick vi till hotellet och dess bar igen. Jag drack en Kaffe-Baileys och en Smirnoff Hallon med Lime (gott!) och Micke tog en Cider.
 

Sedan blev det sängen och vi sov till fem i tio, lyckades precis komma ner och få en macka innan frukosten stängde.
Idag väntar nu en lugn kväll på soffan, det blir tv och en Big One =)

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback