new moon

I lördags såg jag och Micke på uppföljaren till Twilight, det är alltså New Moon jag menar. I denna film är Bella och Edward ett kärleksfullt par men när de firar hennes födelsedag med Edward och hans familj skadar hon sig. När hon börjar blöda tappar nykomlingen Jasper kontrollen och är beredd att kasta sig över Bella. Edward inser att hans familj är farlig för henne och han bestämmer sig för att ge sig av..

När jag och Micke såg första filmen (utan att ha läst någon bok) tyckte vi den var alldeles för smörig, vi vill ha lite vampyraction. Nu har jag insett att detta är ett kärleksdrama och mina actionscener uteblir. Jag har fått höra att det skulle vara mer action i denna (eller om det var nästa film) men icke. Jag tycker storyn är bra men jag saknar något, vad kanske jag inte behöver säga. Effekterna är bra och skådisarna gör ett bra jobb. Filmen är helt ok men inget jag kommer se om. Jag kommer dock ändå snart att försöka se tredje filmen och kommer säkert se filmen efter det med.
Kanske ska jag ge böckerna ett försök? Men är det någon idé nu när jag sett filmerna? Att tilläggas, med risk för att trampa någon på tårna, så förstår jag inte riktigt denna twilighthysteri.. men kanske börjar jag bli gammal =)

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: systeryster

Nej du är absolut inte för gammal....eller kanske ;-)



Nej da! jag älskar böckerna, tycker att böckerna är mycket bättre än filmerna. Men man måste se alla filmer. Böckerna är ju en kärlekshistoria, men en mysig sådan....

2010-12-07 @ 21:14:29

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback