avatar

Idag har jag äntligen fått sett Avatar. Det finns väl egentligen inte många som kan ha missat denna film men jag skriver ändå kort vad den handlade om. Filmen handlar om Jake Sully som får ett uppdrag på en avlägsen planet kallad Pandora. På denna planet lever en annan livsform kallad Na’vi. För att kunna infiltrera befolkningen får Jake en ”avatar” som han kontrollerar via sinne. Han lär sig på Pandora allt han behöver för att fungera på planeten och bli en Na'vi.
Jag tycker filmen var jättebra. Det var action, kärlek, en story (även om den inte var helt ny) och en helt sjukt vacker scenografi. Allting är väldigt välgjort och det är nog det som gör filmen så speciell. Handlingen är egentligen bara ok men det är nog en av de "snyggaste" filmerna jag sett. Trots dessa blå varelser, alla underliga djur och klippor hängande i luften så känns inget konstigt. Det känns nästan som det finns en planet som denna. Väldigt vacker film och den kommer absolut att ses igen.



Jag är mäkta avundsjuk på alla duktiga photoshoppare som lyckas göra sin egen Avatar. Det får bli ett framtida projekt för min del.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback