bröllopsfotografen

Idag har jag varit mer trött än jag varit på länge. Känner mig helt slut och nästan lite nere. Inte alls kul, var länge sedan sist. Det var dock relativt lättfixat eftersom vi satte på en underbar film efter maten idag.
Vi såg Bröllopsfotografen som handlar om värmlänningen Robin (Björn Starrin) som går och drömmer om att bli fotograf. När fabriken han jobbar på läggs ner kommer ett tillfälle som får honom att ge sig av till Stockholm för att fota ett bröllop. Där blir han förälskad i brudens syster, Astrid (Tuva Novotny), som levt ett helt annat liv och han gör allt för att passa in.



Det blir en skön kulturkrock i denna film, man har tagit en riktig lantis och föst ihop med värsta överklassen och det kan inte annat än att uppstå roliga situationer. Jag känner gång på gång med Robin och mår nästan dåligt när han hamnar i lite kniviga situationer. Björn Starrin är jätterolig som loj värmlänning och Tuva Novotny är lika söt som alltid. Med i filmen är också Johannes Brost som Astrids pappa Claes och gör överklassrollen superbra, dessutom Kjell Bergkvist som spelar halvalkoholiserad, avdankad skådespelare. En av de bättre svenska filmer jag sett på sistone. Denna är verkligen rolig.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: sandra

jag vill se den filmen :)

2010-02-24 @ 21:48:18
URL: http://sandrasjobergs.blogg.se/
Postat av: J

Tycker den var så där faktiskt, min recension kommer inom kort.

2010-02-27 @ 02:09:52
URL: http://starfield.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback