corpse bride

Nu har jag precis kikat på Corpse Bride. Filmen startar med det arrangerade bröllopet mellan Victor Van Dort och Victoria Everglot, under repetitionen så blir Victor orolig och beger sig iväg in i skogen. Victor börjar där öva på löftena och sätter av misstag ringen på ett liks hand. Innan Victor vet ordet av det så befinner han sig i de dödas värld och är gift med ett lik. Medans alla oroar över vem Victoria ska gifta sig med försöker Victor desperat att hitta en väg tillbaka.



Denna filmen var jättebra, gillade storyn och den är väldigt bra gjord. Lite smårolig och bisarr film. Rösterna görs bla av Johnny Depp och Helena Bonham Carter. Absolut en sevärd film.

Näst film som jag ska se i denna kategorin är "The nightmare before christmas", vet att den har ett par år på nacken nu men jag har aldrig sett den. Bättre sent än aldrig.
Med Johnny Depp och Helena Bonham Carter står Alice i Underlandet på tur!

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Geniet Burton!

2010-02-15 @ 07:57:55
URL: http://metalnallen.wordpress.com

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback