gott nytt år!

Kanske lite lite sent men igår låg jag död på soffan hela dagen. Tror jag sov mer än jag var vaken.
Mitt nyårsfirande var ganska lugnt men väldigt bra. Det blev jag, min underbara sambo och hans bästa kompis. Vi åt lite god mat, dessert och självklart lite bubbel vid tolvslaget.


stekt nötbit med pepparsås och potatisgratäng samt vinbärsgele och mozarellasallad


vit chokladpannacotta med fruktkompott (physalis, gul kiwi samt passionsfrukt)


rött bubbel (Berry Tempatious)

Då jag inte är någon älskare av bubbel, vare sig det är äkta eller billigare mousserande så tycker jag inte det är särskilt gott. Jag köpte istället något som hette Berry Temptatious - "Halvtorr, fruktig smak med tydlig karaktär av mogna hallon, ton av svartvinbärskaramell." Faktiskt supergod. Emellan mat och drickande så spelade vi Wii, det blev Trivial Pursuit och Mario Party, galet skoj. 



Jag är dock lite dålig förlorare. Min kära sambo vann större delen av spelandet, men en gång var det min tur =) Igår blev det som sagt inte mycket gjort, spenderade mesta tiden av dagen på soffan. Nu är man fit for fight igen och det är ju såå skönt att det bara är lördag, alltså ytterliggare lediget =)

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Piia

Visst är det skönt att det bara är lördag!

2010-01-02 @ 16:07:36
URL: http://bloggoblandat.blogspot.com/
Postat av: Vera

Det är underbart! Och bara 1 vecka kvar till lite värme =)

2010-01-02 @ 17:14:16
URL: http://dreamingvera.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback