ny hårfärg

Igår färgade jag ju som sagt håret. Jag insåg att jag trivs bäst i mörkt. Jag har dessutom förstått att även min omgivning tycker det passar mig bättre. Jag vet inte om jag är riktigt nöjd med nyansen men ganska så i alla fall. Alltid svårt att veta hur det blir när man experimenterar själv och dessutom på redan färgat hår.

innan


efter


Jag använde Jane Hellens Mood nr.20 - mörk guldblond
Jag läste nämnligen någonstans att om man redan har färgat hår och ska göra något nytt. Ta en nyans ljusare än man vill ha.

Nu återstår bara fundering kring klippning. Håret är riktigt slitet efter alla blekningar (som gjordes förgäves) och en toppning blir det i alla fall. Men ska jag kapa av det rejält eller spara? Är ju sugen på lite längre samtidigt som det är skönt med kortare hår också. Svårt val.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback