inga kissar =(

Idag skulle vi åkt och hämtat kissarna vi varit och tittat på men oj vilken helomvändning det blev.
I morse när vi var på väg till jobbet (med transportburen i baksätet) får jag ett sms från kattägaren som skriver att kattungarna sprang bort igår kväll och att de ännu inte hittat dom. Vid lunch har dom fortfarande ingen ny information och jag vet inte vad jag ska tro.
Besviken som jag var kikade jag lite på annonser och hittade en som hade kattungar inte långt från oss. Vi åkte dit och kikade efter jobbet och blev förälskade. Dessa var mer framåt, handtama och lät oss både leka, klappa, hålla och lyfta.
När vi kom hem insåg vi att vi nog bestämt oss lite för tidigt för de andra, gått mest på att de var söta och inte kikat runt. Fördelen med de vi tittade på idag är också att de inte varit ute något (vi ska ha två innekatter) medans de andra varit ute och sprungit.
Sagt och gjort, jag skickade sms till den andra ägaren och skrev som det var, att vi ville dra oss ur köpet och hittat 2 katter passar oss bättre. Så nu får vi vänta ca 2 veckor till men då kommer dessa hem till oss =)
Det blir 2 pojkar som är bruntigré (randiga) med vitt över nosen och ner på halsen och bröstet. De är bedårande och supersnälla. Nästa vecka åker vi dit och hälsar på dom någon dag efter jobbet!
Nu ska vi bara komma på fina namn med.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback