läckö

Igår kom min mamma och hennes man upp för att hälsa på. Därav inget uppdaterande här. Nu har de precis lämnat för att köra hem i regnet. De kom upp vid tolv ungefär och helt utan planer bestämde vi oss för att åka till Läckö Slott. Det blev en mysig utflykt och vi gick omkring och kikade inne på slottet. De har dessutom glasutställning nu där 7 konstnärer visar upp sina verk. Vissa helt fantastiska. Här kommer lite bilder som jag tog.

slottet


modell av köket


fängelsehålan


vinkällaren


konstnär: Åsa Jungnelius som gör fantastiska glasverk. Utställningen som var inne på slottat fick man dock inte ta kort på och jag blev tillsagd efter dessa 3 bilder :/

När vi kom hem handlade vi lite och jag gjorde sedan köttfärssås och spagetti. Efter maten körde vi lite Trivial Puruit och drack vin och hade det trevligt.
Idag har vi inte gjort något särskilt då vädret som sagt inte är så kul. Vi har tjötat och kikat på mina barnkläder som mamma hade med sig upp.
Nu blir det slappis på soffan, Micke har redan satt igång vårt PS3 och jag ligger och tittar på lite.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback