min helg

Nu ligger jag här helt utslagen i soffan och som jag trodde blev det inga inlägg i helgen. Jag kör en liten sammanfattning nu istället.
I fredags kom Carro och Kenny upp, de var här strax efter sex. Då gav vi oss av till Mickes moster för att fira en av kusinerna. Vi skulle stanna där en liten stund men blev kvar hela kvällen. Vi fick god mat och fick fika och massa rött. Är lite osäker på när vi kom hem men kanske vi halv ett.

Till lördagen skulle vi upp tidigt för att åka till stranden men kom upp lite senare än planerat, tror jag spatserade upp vid nio. Vi åt frukost och tog det lilla lugna då det var varmt men massa moln. Mickes syster dök upp här och sedan tog vi en tur till Torsö (utanför Mariestad). Vi sa hej till Mickes pappa som var där och grejade med sin båt och sedan lånade vi "lillebåten" en sväng. Därefter blev det sol och bad och sedan en glass i Mariestads hamn. När vi kom hem tog vi en dusch, drack lite rosé och gick fram och åt på Taste. Jag åt hamburgare och drack både öl, rosé och en drink. Hemma var vi ungefär vid halv tolv och då satt vi mest och tjötade lite.

Idag, söndag, har vi inte gjort så mycket. Vi sov lite längre idag och åt frukost någon gång mellan elva och tolv tror jag. Jag och Carro försökte hitta någon resa men vi åker in och pratar med någon resebyrå när jag kommer ner till Göteborg nästa gång.  Micke och Kenny har spelat massa PS3 och jag och Carro försökte sola en stund. Fasen för 34 grader i skuggan. Nu har vi haft en regnskur så det är lite svalare ute. Men inne har vi fortfarande härliga 28 grader.. Till middag blev det snabbmat och jag körde på kycklingkebab i pitabröd, Carro en sallad, Kenny en pizza och Micke en kebabtallrik. Nu har de gett sig av mot Göteborg och jag ligger kvar på soffan.

Jag har tyvärr inte tagit några bilder i helgen men ska se till att Carro skickar över dom hon tog. Där kanske finns något att lägga upp. Nu ska jag bara ta det lugnt en stund, sedan blir det disk och fixa middag tills i morgon.

Tusen tack för helgen! Det är alltid lika kul att ses.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Carro

Tack själv, vi hade det super. Inte så långt kvar tills vi synd igen =) Puss

2010-07-11 @ 22:20:33
Postat av: Piia

Hamnen i Mariestad har fått ett rejält lyft de senaste två åren. Bodarna o den långa trappan är toppen.

2010-07-11 @ 22:34:03
URL: http://mammavitamin.blogspot.com/
Postat av: veronica

Piia: Hamnen kändes jättehärlig men glassen rann bort på en sekund.

Carro: Jag längtar redan =) Det går nog fort.

2010-07-12 @ 15:46:34
URL: http://dreamingvera.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback