grillat och färska bär

Idag har det blivit lite dåligt med inlägg. Dagen har varit galet stressad och det var skönt att lämna jobbet och kliva ut i solen vid halv fyra.
Eftersom det var så underbart härligt väder så bestämde vi oss för att inviga grillsäsongen. Vi åkte och handlade och åkte till svärföräldrarnas hus och satte igång grillen. Det blev grillspett med marinerat fläskkött, haloumi, lök, champinjoner, tomater och paprika. Till det en sallad och creme fraiche med smak av paprika-chili.



Supergott var det och räcker även till lunchen i morgon.
Medans vi åt kom Mickes föräldrar hem från Grekland och vi blev kvar där till åtta. Hemma halv nio ungefär så blev det lite disk och förberedelse av ett kvällsmål. Det blev hallon, färsk mango och lite vaniljkesella. Underbart gott, tror jag hade kunnat leva på det.



Nu blir det lite relax i soffan innan sängen väntar. Den där promenaden får jag ta i morgon.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback