i love you phillip morris

Igår kväll kikade vi på filmen I love you Phillip Morris. I huvudrollerna ser man Jim Carrey och Ewan McGregor. Jim Carrey spelar en man vid namn Steven Russel som i unga år får reda på att han är adopterad. Han bestämmer sig för att vara den bästa han kan vara och skaffar familj, går i kyrkan och blir polis. Efter en olycka så inser han dock att han ska börja leva sitt liv som han vill och inte leva sitt liv för någon annan. Man kan säga att det blir en totalförändring.



Både Jim Carrey och Ewan McGregor gör otroligt bra rolltolkningar. Filmen är speciell men jag gillade den. Jag var lite fundersam på vad den ville säga och föreställningen om hur slutet skulle bli ändrade sig hela tiden. Detta är en dramafilm med lite komiska inslag och kanske hade den till och med ett budskap..
Nu så här i efterhand så hittade jag information om att filmen är verklighetsbaserad vilket nog gör att jag gillar den ännu mer.

Idag blir det mer film.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback