kost vecka 23

Denna vecka har det gått bra med kosten och jag har inte varit så sötsugen heller. Det blir lättare att hålla sig ifrån var dag som går. Däremot så har jag ju en dag som är katastrof. Fredag kväll blev det lite onyttigt men lördagen känns värre. För det första åt jag bara ett mål mat (så blir det alltid när jag festat till det lite) och inte nog med det så bestod det målet av pizza och fanta. Det blev en halv barnpizza hawaii och en halv flaska fanta. Det försörde min vecka lite och det blir spännande att se om det visar sig även på vågen i morgon.

Måndag:
Frukost: Liten yogurt
Lunch: Tacosallad
Mellanmål: En nektarin
Middag: Kyckling i citronsås med grönsaker
Kvällsmål: Lite blandade osaltade nötter

Tisdag:
Frukost: Liten yogurt
Lunch: Kyckling i citronsås med grönsaker
Middag: Köttfärsgryta och grönsaker
Kvällsmål: Blandade osaltade nötter

Onsdag:
Frukost: Liten yogurt
Mellanmål: Liten yogurt
Lunch: Köttfärsgryta med grönsaker
Middag: Svampgryta med ugnsbakade grönsaker
Kvällsmål: Jordgubbar med vaniljkesella

Torsdag:
Frukost: Liten yogurt
Lunch: Svampgryta med ugnsbakade grönsaker
Mellanmål: Liten yogurt
Middag: Tacofärsbiffar med ugnsbakade grönsaker och tacosås

Fredag:
Frukost: Liten yogurt
Mellanmål: Liten yogurt
Lunch: Tacofärsbiffar med ugnsbakade grönsaker och tacosås
Middag: Grillspett med sallad och creme fraiche
Kvällsgott: 2 chokladbitar och en bit moussetårta
Nattmat: 1 cheeseburgare

Lördag:
Middag: En halv pizza

Söndag:
Frukost: En skål yogurt och ett kokt ägg
Middag: Köttfärstaco med massor av grönsaker och en fullkornstortilla
Småsnacks: Lite mörk choklad och osaltade nötter



/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker att du är duktig Veronica och en halv pizza på en hel dag är ju inte så många kalorier totalt... är man bakis så är man ;) däremot så undrar jag vad det är för yoghurt du äter till frukost? de brukar innehålla bra mycket mer socker än vad man tror. Det bästa är naturell yoghurt med egna osockrade bär i :).. good luck! Själv har jag varit alldeles för slarvig i helgen, både chips, halv pizza och alkohol :/

2010-06-14 @ 08:32:49
URL: http://hanneli.blogspot.com

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback