year one

Har ju totalt missat att skriva lite om filmen vi såg i fredags. Det blev Year One med Jack Black i huvudrollen. Filmen handlar om Zed, en förhistorisk jägare som när han äter av den "förbjudna frukten" blir bannlyst från sin stam. Han tar med sig sin vän Oh som är en blyg samlare. De ger sig iväg på en färd där de bland annat möter bröderna Kain och Abel, Abraham och Isak och de hamnar slutligen i staden Sodom. 



Filmen var inte särskilt bra. Den kändes stökig och det var väldigt amerikansk humor. Någon scen var självklart lite smårolig men över lag var den ganska löjlig. Jag rekommenderar inte den här filmen.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Synd att den var dålig, för jag brukar oftast gilla Jack Black :) Men hans humor är ju ganska låg... :)

2010-06-06 @ 22:39:17
URL: http://myshoebox.se

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback