yoghurt

Jag fick frågan av Hanna vad jag äter för yogurt och det har blivit lite olika. Jag testade någon sojayogurt på jobbet först men tyckte inte om smaken.
Sedan blev det Yoplaits Jordgubb/Smultron som är supergod men sisådär kolhydratsmässigt då den bla innehåller ganska mycket socker (9%) och 14,5g kolhydrater/100g.


Nu har jag istället köpt Yoplaits lättare variant som är jordgubb och blåbär där jag inte kan hitta att det är något tillsatt socker (men istället sötningsmedel som jag inte tror är bättre) och 5,4g kolhydrater/100g. Det föll på detta valet ändå eftersom det är kolhydraterna jag siktat in mig på först och främst. Sedan ska jag självklart undvika socker i stora mängder med.


Hemma på helgerna kör jag på Arlas Yoggi mini som finns i smakerna hallon/melon, björnbär/vanilj, passion/persika/vanilj, blåbär och jordgubb/citron. Den innehåller inget socker (utan sötningsmedel) men lågt kolhydratsvärde; 4,5g/100g.


/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback