oscar academy awards 2010

I natt gick Oscarsgalan av stapeln och jag önskar jag kunde suttit uppe och tittat. Jag blir lika irriterad varje år när denna gala läggs natten mellan söndag och måndag. Varför ska inte vi på denna sida jorden få njuta av alla vackra klänningar live, alla nomineringar och priser. Klart man kan men jag vet inte om det är värt en semesterdag. Hade det legat mellan fredag och lördag eller lördag och söndag hade jag laddat upp men nu får jag läsa om det dagen efter istället...
Här kommer några klänningar jag fastnade lite extra för;


Cameron Diaz (Oscar de la Renta) - oscarsstatyett nummer 1


Rachel McAdams (Elie Saab Haute Couture) - helt underbar klänning i somriga färger


Jennifer Lopez (Armani Privé) - en riktigt vacker skapelse, som en gräddbakelse


Sarah Jessica Parker (Chanel Haute Couture) - hon strålar i en lite annorlunda skapelse


Kristen Stewart (Monique Lhuillier) - håller fast vid den mörka sidan i en dramatisk klänning


Demi Moore (Atelier Versace) - älskar denna aprikosa klänning, Ashton kan vara stolt


Maggie Gyllenhaal (Dries van Noten) - lite mer färg än på de flesta andra klänningar, snyggt!


Carey Mulligan (Prada) - annorlunda och dramatik, me like!


Sandra Bullock (Marchesa) - oscarsstatyett nr 2 och en vinnare


Zoe Saldana (Givenchy Haute Couture) - lite udda klänning men jag gillar den skarpt

Några av vinnarna:
Bästa film: The Hurt locker
Bästa regi: Kathryn Bigelow (The Hurt locker)
Manlig huvudroll: Jeff Bridges (Crazy heart)
Kvinnlig huvudroll: Sandra Bullock (Blind side)
Manlig biroll: Christoph Waltz (Inglourious basterds)
Kvinnlig biroll: Mo´nique (Precious)
Bästa animerade film: Upp

Hela listan på vinnarna (inklusive de nominerade) hittar du här.

bilder: PeopleStyleWatch

/veronica ♥


Kommentarer
Postat av: maddie

alltid kul o se vad folk har på sig på galorna :)

2010-03-08 @ 11:48:21
URL: http://princessmaddie.blogg.se/
Postat av: Sara

SV: Det var riktigt smarrigt och jag tänker unna mig lite till mellis idag :) Lite glass då och då tkr jag man kan unna sig med gott samvete :)

2010-03-08 @ 12:54:15
URL: http://milktonium.blogg.se/
Postat av: Anonym

Någon dag ska man själv göra en sån där klänninge. Ojoj!



Mvh

Rebecca

2010-03-08 @ 14:37:27
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/
Postat av: Sofie- Ännu en Blondin

sv; tack! :) allt bra med dig?

2010-03-08 @ 14:49:06
URL: http://soffif.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback