söndagen i london

Igår så blev det tyvärr inte alls som planerat. Vi kom iväg mycke senare från hotellet än vad vi tänkt. Vi startade med en frukost och sedan packning, sedan begav vi oss av till flygplatsen för att ställa från oss väskorna, ca 45 minuter till Heathrow. Sedan tillbaka och vidare för att beskåda Tower Bridge, häftigt att se bron IRL. Där låg dessutom Towern samt ett museum så där hade vi velat stanna en stund till men ingen tid hade vi. Sedan på tunnelbanan igen och vidare till Harrods. Samma sak här, hade velat ha massa tid, det är gigantiskt och väldigt väldigt lyxigt. Hade velat gå omkring och bara titta. Därefter åkte vi tillbaka till Heathrow för att äta lite innan hemresan.
Vi börjar med att hämta väskorna och sedan gå vidare mot avgångshallen för att checka in. Efter det vidare till säkerhetskontroll (känns som man visar passet 100 ggr när man reser från London). Väl inne äter vi varsin tallrik med hamburgare och pommes. Nu är det dags för en cigarett, trodde vi, dröm om vår förvåning när det inte finns någonstans att röka, ingen balkong, inget rökrum. Sååå dåligt, hade vi vetat det hade vi ätit innan ingång och väntat så länge som möjligt. Nu blev det 5½ timma mellan cigaretten och det var inget kul =( Resans downpoint!

Jag vill i alla fall verkligen åka tillbaka, det finns så mycket saker man skulle vilja haft tid till och jag kommer väldigt snart börja planera nästa tripp, man kan faktiskt hålla det ganska billigt. Dessutom så pratade vi om att julshoppa i London! Det kan vara kul. Mina måsten till nästa besök;
♦ Brittish Museum
♦ Towern
♦ Åka flodbåt
♦ Notting Hill (med Portobello Market)
♦ Camden
♦ Soho

Om en liten stund så ska jag lägga upp lite bilder på det vi sett och det jag köpt, måste bara ladda batteriet till kameran.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback