the new daughter

Idag blev det en film som Kicki rekommenderade oss att se. Den heter The New Daughter. I huvudrollen ser man Kevin Costner som spelar en ensamstående far. Han och han två barn flyttar ut till en liten ort i South Carolina. Inte långt efter flytten börjar dock hans dotter bete sig underligt.



Jag gillade denna film. Det kändes som en ny idé. Den är välgjord och absolut läskig. Jag satt flera gånger med händerna framför ansiktet och vågade knappt titta. Helt klart sevärd om man gillar rysare.

Snart är det dags för sängen så man orkar med morgondagen. Förhoppningsvis väntar en lugn dag och sedan vankas helg på riktigt.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja visst var den okej?? =) Bra ju! Jag gillar slutet också, stort plus!



Såg även edge of darkness, en film med Mel Gibson. Också klart sevärd. Ingen rysare, men väl en actionaktig film med mysterier och inblandning av amerikanska regeringen och en rätt tuff Mel Gibson :)



Såg däremot Instängd 2 och Panderum. Instängd 2 är VÄRDELÖS (jag jämför då med första filmen som jag tyckte var suverän). Pandorum är typ samma stuk och ska påminna om Alienfilmerna. Inte den bästa, men den funkade att se på iaf.

2010-05-14 @ 13:25:54
Postat av: veronica

Kicki: Ja absolut ok. Slutet tyckte jag var lite sisådär faktiskt..

Edge of darkness har jag inte sett klart då jag somnade en bit in :/ Men ska se klart den tänkte jag.

Instängd 2 tyckte jag var helt ok men absolut långt ifrån första.

Pandorum tyckte jag nog var ok men inte mer än så. Har bara svagt minne av den, riktigt konstig film.

2010-05-14 @ 13:59:21
URL: http://dreamingvera.blogg.se/
Postat av: Kicki

haha jo pandorum var lite weird just för att det går så snabbt från det att han vaknar och anpassar sig till situation och de är så misstänksamma mot varandra att man blir förbannad! :)



Slutet på the new daughter gillade jag för att jag inte hade väntat mig det. Men givetvis hade det gått att göras ännu bättre :) Men sen är jag sån också att jag inte gillar "lyckliga" slut :))

2010-05-14 @ 17:55:43

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback