the sorcerer's apprentice

Idag är det en ren slappdag då jag bara hoppas bli bättre till måndag. Snoret rinner och jag har en superäcklig hosta som jag hoppas går över snart. Idag blir det i alla fall en hel del film. Vi har hunnit se två stycken och det kan säkert bli en till.
Vi började med att se The Sorcerer's Apprentice med Nicolas Cage. Denna disneyfilm handlar om en helt vanlig kille vid namn Dave. Han blir kontaktad av trollkarlen Balthazar och introduceras till en värld han inte visste fanns. Balthazar blir Daves lärare och beskyddare och Dave får finna sig i att snabbt lära sig de magiska konsterna för att hjälpa Balthazar att skydda New York från den lika mäktiga som som ondskefulla Maxim Horvath.

Detta är en äventyrsfilm för hela familjen. Den är superbra gjord, har en bra handling och bra skådisar. Den blir aldrig långtråkig och trist utan man håller hela tiden tummarna för Dave och Balthazar. Jag gillar den och gillar man äventyrsfilmer så bör man se denna. Som sagt, effekterna är dessutom kanon.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback