snabba cash

Idag såg vi filmen Snabba Cash, på Mallorca i september läste jag boken. Filmen handlar först och främst om tre karaktärer. Vi har JW som kommer från Norrland men spelar en överklasskille och hänger på stureplan. För att finansiera sitt liv så kör han bland annat svarttaxi. Den handlar också om Jorge som åkt i fängelse, efter att ha tagit hela skulden för stora knarkaffärer, och gör en storslagen rymmning. Sist ut har vi Mrado som är medlem i serbiska maffian och ansvarig för garderobsverksamheten.

Detta är en bra film... om man inte läst boken. Då jag läst boken är jag inte jätteimponerad utan känner att det är otroligt mycket som saknas vilket jag i och för sig kan förstå. Men det är så mycket som inte alls är som i böckerna, händelser som saknas och händelser som finns med är på ett helt annat sätt. Filmen är helt klart godkänd och skådespelarinsaterna är bra.
Om du inte läst boken - se den. Om du läst boken kan du hoppa filmen.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback