vegetariskt

Till middag idag gjorde jag kikärtsbiffar med rostad potatis och morotstzatziki. Jag var riktigt skeptisk när jag gjort röran till biffarna och som ni ser på bilden nedan så ser dom inte så roliga ut. Smeten gick omöjligt att forma till biffar och jag fick istället klicka ut dom på plåten. Men dröm om min förvåning när konsistensen blev precis som den ska.

Detta var supergott och det enda som tar tid är att skala och skiva potatisen, när det är gjort är maten klar på ca 25 minuter.

/veronica ♥


Kommentarer
Postat av: Johanna - MyShoebox.se ♥ Gravid ♥

Kanske inte ser ut som biffar, men det såg gott ut i alla fall :)

2010-10-21 @ 23:17:26
URL: http://myshoebox.se
Postat av: Moses

Du får ju inte säga att det var svårt att forma till biffarna! Man säger helt enkelt att dom är medvetet formade så, det hade jag gjort i alla fall.

-"Nej, nej, det är by design...formade som bergen här på slätten, kinnekulle och billingen", typ...

2010-10-22 @ 08:21:44

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback