helgen

Den här helgen har datorn fått vila. I igår hämtade vi pappa i Skövde vid elva. Då började vi med att åka till Karlsborg. Det var bondens marknad och vi tog en promenad och kikade lite. Vi var också inne en sväng på fästningen men hungern satte stopp för ett längre besök. Vi fikade på ett ställe i Karlsborg och därefter åkte vi hemmåt.
Hemma blev det till att förbereda maten vilket blev potatis, morötter, champinjoner och purjolök i ugn. Till det gjorde jag hemmagjorda färsbiffar med fetaost och kapris i. Vid sidan av fanns det brunsås och smaksatt creme fraiche. Maten gick hem hos alla vilket var kul. Tyvärr blev det ingen bild på maten. Till kaffet hade jag gjort mjölkchokladpannacotta med jordgubbsströssel och vid sidan fanns det hallon.

Första gången jag gjorde pannacotta med mjölkchoklad och det blev smaskens. Hos mig är pannacotta en riktig dessertfavorit.
När Mickes föräldrar och syster gett sig av så spelade vi spel. Det blev både Trivial Pursuit, Kasta gris och Yatzi.

Idag sov vi till elva och det blev en seg start hemma. Vi tittade på pappas Mallorcabilder och sedan har vi åkt runt och kikat på Kinnekulle. Det har alltså blivit en heldag i bilen.
Innan vi släppte av pappa köpte jag och Micke lite bluerayfilmer på Coop så om ett par minuter blir det film och en Big One.
En mycket bra helg har det varit.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback