mätta på mallorca

Mat behöver man såklart också när man reser och det fick vi allt i oss. Varje morgon satte vi i oss färska frallor med salami, ost, marmelad, färska grönsaker, jos och kaffe. Riktig lyx. En dag på stranden skulle Carro köpa kex och kom tillbaka med en finfin förpackning med mig i åtanke =)

Goda var dom med, lite som mariekex


En kväll åt jag toppengod tonfiskpizza


Min favorit under veckan var detta som vi åt på en lite finare/dyrare restaurang. Det var hemmagjord pasta med gräddsås, sparris och körsbärstomater. Mums!


Efter pastan åt jag dessert vilket var en brownie på tunna tunna skivor ananas toppat med cocosglass


På flera restauranger fick man efter notan in ett glas med någon läskig sprit i som inte alls gick ner. På en restaurang fick vi däremot in två glas och en flaska persikoschnaps där man fick ta om man ville. Den var dessutom smaskig =)


Sista kvällen körde vi på förrätt och det blev mozarellasticks med salsa vilket var jättegott, de snålade inte med osten.


Till huvudrätt blev det "Enchilada Poncho" vilket var en tortilla fylld med fina kycklingbitar och het salsa. Detta toppat med smält ost, mer salsa och gräddfil. Jättegott och mättsamt.


Jag är lite frälst i cocosglass och fick i mig två sådana här under veckan. De serveras dessutom i riktigt cocosskal vilket är lite kul. Två har jag nu hemma..

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Carro

Du vet vad som gäller med kokosnötterna 2011-09-14 =)

2010-09-21 @ 12:58:19
Postat av: veronica

Haha, jag vet vad som gäller =)

2010-09-21 @ 14:14:41
URL: http://dreamingvera.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback