salt

Idag blev det tacos och film. Supergott var det och jag blev proppmätt. Till maten tittade vi på Salt. Filmen handlar om Evelyn Salt som är en respekterad CIA agent. Helt plötsligt dyker en rysk spion upp på deras kontor och avslöjar att den ryska presidenten kommer att bli mördad under han vistelse i New York.  Mördaren heter Evelyn Salt. Oroad för hennes man flyr hon och väcker tvivel åt både det ena och andra hållet. Vem är Evelyn Salt och vad är hennes plan?

Jag gillade den här filmen skarpt. Det är en actionthriller med häftiga scener och bra skådisar. Jag gillar verkligen Angelina Jolie och även Liev Schreiber samt Chiwetel Ejiofor är bra skådespelare. Man vet inte någon gång hur filmen ska sluta och trots teorier så är filmen en överraskning. En av de bättre filmerna jag sett det sista.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback