dag 10 på körskolan - teorin klar!

Nu har dag 10 passerat och egentligen min sista dag här uppe. Jag stannar dock imorgon med för att köra lite till. Egentligen ville han att jag skulle komma upp i nästa vecka innan uppkörningen men det hinner jag tyvärr inte.
Idag gick jag upp och hade första körlektionen vid åtta. Den gick bra idag, vi övade mer påfarter och avfarter samt högersväng på 90-väg.
Vid 10 hade jag teorin och jag var till en början ganska lugn. Jag kände mig mer och mer nervös under tiden och när jag väl svarat på frågorna och skulle välja avsluta så skakade jag. 59 av 65 fick jag och blev därmed godkänd! Det känns så sjukt skönt att vara klar med teorin. Nu är det fullt fokus på körningen och jag ska fixa detta.
Andra lektionen hade jag ca kvart över elva och då började vi gå på vänstersvängar på landsväg, det gick bra men är jätteläskigt. Om jag hade kunnat hade jag undvikit vänstersvängarna.
Idag blev det också en tredje lektion vid kvart i tre och då blev det lite av varje. Det känns bättre och bättre med körningen men jag har små fula ovanor jag måste vänja mig av vid;
♦ Inte fega när jag ska köra ut på landsväg
♦ Sluta trampa ner kopplingen när jag bromsar
♦ Släppa upp kopplingen mjukare
♦ Dessutom självklart se långt fram och ha bra uppsikt
Imorgon är jag kvar i Säffle och kör 3 dubbellektioner till, första klockan åtta. Jag gillar ju att köra så det är inga problem men lite hemlängtan har jag. Dessutom är jag för tillfället sjukt uttråkad. Kvar på skolan är en kvinna som ännu inte gjort teorin så hon pluggar. Sedan är det två tjejer (kompisar sedan tidigare) som är kvar och jag vet inte vart dom är. För mig blir det snart lite mat, ska dega lite i soffan och går nog och lägger mig ganska tidigt.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Ebmfh

Grattis till klarade teoriprovet! Du kommer fixa körningen oxo galant.

2011-04-15 @ 20:01:05
URL: http://ebmfh.wordpress.com

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback