dag 4 på körskolan

Nu har fjärde dagen passerat här uppe och det går så himla snabbt. Visserligen har jag lärt mig mycket men det känns som det är så otroligt mycket mer kvar. Jag vet inte hur jag ska hinna lära mig allt.
Teorin ligger jag nu bra till på. Jag klarade fordonsdelen idag och alla 3 gångerna med. Vissa delar är svårare men jag känner att jag har bra grundkoll nu. Sedan körde jag nu på kvällen repetitionsdelen och klarade den en gång. Repetitionsdelen är ganska svår. Det är mest frågor man innan har haft fel på, lite "luriga" frågor och en del nya i form av olika trafiksituationer och hur man där ska köra.
Kört har jag gjort idag med, två dubbellektioner. Första timman körde vi i stan men då han efter ett tag tyckte att jag låg lite för långt från kanten så blev det annat. Vi åkte ut på landsväg och där fick jag fokusera på att titta låångt fram, placeringen blev med en gång bättre. Nu ska jag bara fortsätta med samma sak, det är svårt emellanåt. Dessutom fick jag köra i 100 första gången. Lite småläskigt men kul, det var för att han tycker jag är lite för feg med gasen. 
Andra lektionen blev det körning i stan, mest för att kolla regler, placering och uppmärksamheten. Här känner jag med att det gick ok men lite frustrerad är jag för jag vet vad som gäller men missar ibland vägar som dyker upp och lite dålig uppmärksamhet på övergångsställen. Jag är lite feg med växlingen också och ligger gärna kvar på 2an om jag vet att jag snart ska svänga, trots att jag borde upp på 3an och utan problem hinner växla upp och ner. Här ska det övas!

Imorgon har jag två dubbellektioner till, en vid halv nio och en tjugo i tolv. Det kommer bli mer körning efter regler åtminstone en av lektionerna, sedan får vi se vad han hittar på.
Imorgon ska jag mellan körningarna kika igenom mina fel och notera för att läsa till helgen. Dessutom ska vi försöka köra lite hemma. Lyx är det att älsklingen kommer upp och hämtar mig med =) Happy! Saknar mina 3 små pojkar.
Nu är det sova som gäller!

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback