dag 6 på körskolan

Då var jag inne på andra veckan i Säffle. En vecka som jag trodde skulle börja bra. Första dagen har varit sisådär.
Teorin går bra. Jag har kommit igenom alla tester och delar på datorn med bra resultat. Nu blir det till att repetera det svåraste testet, läsa lite i repetitionsboken samt plugga lite med en annan tjej imorgon. Så teorin känns helt ok för tillfället, nervositeten kommer väl närmare provet.
Däremot gick körningen inte jättebra idag. Jag hade första lektionen vid tio och det kändes som jag skulle köra första gången. Jag var hur nervös som helst och det ville inte släppa i bilen heller vilket gjorde att det blev tusen fel kändes det som. Körläraren märkte med av min nervositet och det tog ca 20 minuter innan det släppte.
Andra lektionen hade jag vid tre och den gick bättre, jag missade lite på tiden och var därför inte beredd på att köra vilket var bra. Idag har jag övat mer på stadstrafik och uppsikten. Jag fick dessutom börja känna lite på att parkera idag (backa in mellan två bilar), galet.. Det gick bra iof och imorgon blir det mer övning.
När det kommer till stadstrafiken så känner jag mig efter dagen frustrerad och besviken på mig själv, lite nere faktiskt. Det är så sjukt jobbigt att veta vad jag ska göra hela tiden men missar ändå saker. Jag kommer på det precis när jag missar men då är det ju för sent.
Det jag emellanåt (inte hela tiden) missar är:
♦ Kolla döda vinkeln, särskilt vid vänstersväng i rondell.
♦ Växla upp när jag vet att jag snart ska svänga igen
♦ Uppmärksamheten långt fram för att i tid se korsande vägar och vad för regel som gäller där
♦ Gasar på lite för dåligt när jag ska iväg från stillastånde
♦ Tror inte på mig själv och tvekar när jag ska ut vid exempelvis väjningsplikt
Som sagt, jag missar inte alltid men ibland och det känns skitjobbigt.

Jag har en liten deppdag kännder jag men nu är det väl bara att öva. Imorgon har vi sista teorilektionen och jag har två dubbellektioner varav första är först vid ett. För övrigt i veckan väntar halkkörning och teoriprov, spännande!
Nu ska jag sova. Natti natti.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Carro

2011-04-12 @ 08:15:32
Postat av: Carro

Den första kom inte med =) Men pepp pepp. Du kommer klara det galant. Försök att inte tänka så mycket och stressa upp dig, du kan ju detta och det vet du.. Go with the flow... Puss

2011-04-12 @ 08:16:34
Postat av: Elin

Låt dig inte besegras! Tror att de allra flesta som ska ta sitt körkort har gått igenom det här, inklusive jag själv såklart. ;) Upp i sadeln igen bara! :) Kram!

2011-04-12 @ 11:24:07
Postat av: Ebmfh

Du, allt det där kommer med erfarenhet. Med tiden tänker man inte ens på det. Du lär dig snart.

Ha det bäst, du är så jäkla grym så du kommer fixa detta utan några problem som helst!

2011-04-12 @ 12:34:29
Postat av: veronica

Tack söta ni! Känns skönt att det finns folk som tror på mig =)

Kram på er.

2011-04-12 @ 21:23:48
URL: http://dreamingvera.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback