italiensk måltid

I onsdags och torsdags var vi ett gäng från jobbet som var nere i Bromölla och hälsade på våra kollegor. Vi utbytte tankar, idéer och erfarenheter. Det var två givande dagar och onsdagen avslutades med en gemensam aktivitet.
Det vi gjorde kändes udda och oväntat men sjukt roligt. Vi fick laga mat tillsammans. Vi delades in i 2 grupper som därefter delades in i fem grupper med två och tre personer. Vi fick var sin station där vi började laga maten. Efter 45 minuter bytte halva gänget mot de som fått börja med att mingla. Menyn kändes avancerad men det blev supergott. Vi var nog alla extremt imponerade av oss själva att vi fixade detta. Tina som höll i det var fantastisk och hjälpte oss med tips och råd.


Förrätt:
♦ Carpaccio på oxfilé med parmesan & pinjenötter
♦ Focaccia


Huvudrätt:
♦ Vitlöksgratinerad kalvfilé
♦ Madeira-rödvinssås
♦ Pestogratinerade potatishalvor
♦ Ugnsrostade rotfrukter
♦ Siciliansk apelsinsallad


♦ Chokladfondanter med hallongrädde och hallonsås

Ursäkta bilderna som togs med mobilen. Huvudrätten hade jag dessutom hunnit påbörja när jag tog bild.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback