pirates of the caribbean: on stranger tides

Igår var det lördag och det blev en slapp dag med sovmorgon och lite småpyssel här hemma. Dagen avslutades med filmen Pirates of the Caribbean: On stranger tides. I filmen träffar vi igen Jack Sparrow som i detta äventyr träffar på Blackbeard och hans dotter Angelica (Penelope Cruz). De tvingar med Jack för att hitta Ungdomens källa och det blir en kamp om att hinna före Barbossa och hans brittiska skepp samt spanjorerna.



Jag älskar ju Jack Sparrow och då menar jag karaktären, det är en roll som är klippt och skuren för Johnny Depp. Tyvärr så saknar jag Orlando Bloom och Keira Knightley lite för mycket i filmen och tycker inte riktigt det blir som det ska vara. Filmen är såklart trots det helt ok och har snygga scener och rappa konversationer. Men den kan inte riktigt nå fram till de första filmerna.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback