familjelördag

Igår hade jag familjen här och firade mig i efterskott. På besök hade vi pappa, min syster, hennes sambo och son och min bror och hans tjej. De var uppe vid tre-tiden och då blev det lite tjöt och så som det alltid blir. Vi halv fem ungefär hade jag maten klar och det blev köttfärsfyllda tortillas i ugn och till det nachochips, grönsaker och lite såser.
Till fikat blev det min hello-kitty cookies som är mördegskakor med rosa socker som dekoration. Dessutom chokladmuffins fyllda med hallongrädde. De står på det fina kakfatet jag fick av min syster.


Jag gjorde också en "latmans"tårta som för mig innebär färdig tårtbotten, det fungerar när man har tidsbrist. Det är alltså färdig tårtbotten, ett lager vaniljvisp, ett lager hallonsylt och ovanpå svagt rosa vispgrädde. Dekorationerna är från Dr Oetker.


Förutom kakfatet så fick jag ett sällskapsspel, ett fint släktträd som pappa gjort och ett kort på mig och Micke. Nu blir det lite slappande i soffan, jag ska ladda för att ta tag i disken som är kvar.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback