lchf-bak

Jag och älsklingen försöker ju äta lite nyttigare och det blir väldigt likt LCHF då vi siktat in oss på att kapa kolhydrater och det blir då lite mer fett istället. Vi försöker undvika potatis, pasta, ris, bröd och socker. Något gott vill man ju dock ha och jag hittade ett recept på chokladbollar som jag testade.

Det blir inte riktigt samma sak som riktigt chokladbollar men helt ok substitut.
Ingredienser:
3 dl hassenötter
100g smör
2/2 dl sötning
3 msk kakao
kokos
Finhacka nötterna och blanda med sötning och kakao. Smält smöret och rör ihop med nötblandningen. Jag ställde in blandningen i kylen en stund då den blev ganska kletig. Sedan formar man små bollar som rullas i kokos. Enjoy!

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna - MyShoebox.se ♥ Gravid v 39 ♥

Det såg gott ut i alla fall :)

2011-01-30 @ 11:02:31
URL: http://myshoebox.se

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback