shelter

Första filmen vi såg igår var Shelter. Den gick under kategorin horror/rysare/thriller och i huvudrollerna ser man Julianne Moore och Jonathan Rhys Meyers, dessutom är den svenskregisserad. Julianne Moore spelar Cara Harding som är en rättspsykolog som får träffa en patient som först verkligen verkar lida av multipel personlighetsstörning. Cara har precis skickat en barnmördare till avrättning med samma diagnos och hon är skeptisk inför fenomenet. Det hela visar sig dock lite mer problematiskt då patientens alla "inneboende" visar sig vara gamla mordoffer.

Filmen börjar bra och har alla delar som gör den lovande. En bit in blir det dock lite för mycket mystik för min smak och jag hade hellre sett att man utgått från första spåret. Det är bra skådespelare men hade velat förenkla manuset lite. Man får dock hoppa till lite i filmen och innehåller lite läskigheter. Helt ok men inte superbra.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback