the chameleon

Idag blev det en film till och det fick bli The Chameleon. Filmen är en biografi och handlar om en pojke som hittas och uppger att han är den kidnappade Nicholas Mark Randall. Han kidnappades fyra år tidigare och återvänder nu till familjen som 16-åring. En FBI Agent är dock inte helt övertygad om att pojken talar sanning och övertalar sin chef att få undersöka saken.

Jag tyckte filmen var bra. Det fanns lite att önska av slutet men under filmen visste man emellanåt inte riktigt vad man skulle tro. Var han den kidnappade sonen eller en lurendrejare?
När jag efteråt förstod att den var verklighetsbaserad så kan jag inte längre klaga på slutet. Helt ok film och vill du läsa om den verkliga storyn så sök på Frédéric Bourdin.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback