guckusko

Idag tog vi oss en tripp med bilen när vi kommit upp och fått lite mat i magen. Vi tog en tripp på Kinnekulle och bestämde oss för att se om guckuskon blommade. Det gjorde den. Det är för mig riktigt häftigt när man kan se orkidéer växa vilt. Guckuskon finns lite varstans i sverige men kräver riktigt speciella förutsättningar. Den blommar vanligtvis i början och mitten av juni men i år verkar allt vara ganska tidigt.


Efter denna tripp åkte vi och åt en glass och sedan bar det av till Skara. Där köpte vi bland annat bilschampo, svampar och wipes. Imorgon ska bilen tvättas =)
Kvällen har vi spenderat på soffan och till maten blev det förut en film. Nu blir det snart sängen för mig och jag hoppas kunna sova bort huvudvärken som krupit sig på.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback