captain america: the first avenger

I fredags blev det smågodis (1,3kg var fick vi med oss) och film. Vi kikade på Captain America: The First Avenger. Filmen handlar om Steve Rogers som efter att ha blivit nekad att gå med i armén under andra världskriget istället deltar i ett experiment som förvandlar honom till en supersoldat. Han blir då Captain America som är helt inriktad på att försvara Amerika till varje pris.



Huvudrollen görs av Chris Evans som tidigare tagit sig an rollen som superhjälten Johnny Storm i Fantastic Four. Specialeffekterna är riktigt coola och vi var tvungna att läsa lite om hur de skapat Steve Rogers (Captain America) innan experimentet. De har använt sig av något som heter digital plastic surgery, sjukt imponerande. För övrigt tyckte jag det var en bra film. Mycket mer action än i exempelvis Green Lantern och det gillas ju såklart. Den höll också ett bra tempo filmen igenom och blev aldrig seg. Detta är mer vad jag vill ha ut av en superhjältefilm.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback