the adventures of tintin

Igår var jag hemma ca nio på kvällen. Tåget från stockholm blev lite sent och efter en tripp förbi mc donalds var vi i alla fall hemma. Skönt!

Tänkte berätta lite om en av filmenra vi sett det senaste. Det var i söndags som det blev lite tecknat. Vi kikade på The Adventures of Tintin som handlar om såklart Tintin, Kapten Haddock, Milou med flera. Filmen baseras på de två Tintin-äventyren Enhörningens hemlighet och Rackham den rödes skatt.



Filmen är fantastiskt bra gjord och det finns scener där man inte ens inser att det är animerat. Filmens story löper med ett bra tempo och det är en hel del action. Trots detta tycker jag den är lite småseg men helt ok och sevärd ändå.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback