prometheus 3D

Igår var jag och älsklingen på bio, det var evigheter sedan sist. Vi körde på Prometheus och såg vår första film i 3D. Prometheus handlar om en grupp forskare som ger sig ut i rymden för att hitta människans skapare.



I huvudrollen ser vi vår Svenska Noomi Rapace och hon gör en riktigt bra insats. Detta är nog bara starten på en riktigt schysst hollywood-karriär. Så till filmen då, måste säga att jag blev lite besviken. Filmen var bra men jag hade väntat mig årets film och så bra var den inte. Kan ha haft lite för höga förväntningar. Effekterna är snygga såklart, ok story men jag hade önskat lite mer skräck a la Alien, lite mer svar osv. Absolut sevärd men inte så wow som jag hade hoppats.
Måste skriva en rad om 3D-effekten med. Snyggt med 3D och i början var jag riktigt imponerad. Däremot så måste måste man ta fram ett par smidigare och lättare glasögon. Dom var tunga och det gjorde typ ont i näsan, tyngde ner näsvingarna och var allmänt jobbiga. Jag satt 2 timmar och höll upp glasögonen. Effekten väger inte upp de tunga glasögongen och 3D får vänta ett tag för min del.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Thomas

Åh den vill jag seeeee!!!!111

2012-06-03 @ 19:24:32

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback