flickan som lekte med elden

Nu har jag och älsklingen precis legat och myst till Flickan som lekte med elden. Det är den andra filmen i Millenium-triologin som skrevs av Stieg Larsson. Filmen handlar om Mikael Blomkvist som i egenskap av journalist blir uppsökt av en ung man som tillsammans med sin tjej gjort ett stort undersökande arbete på en stor traffickinghärva i stockholm. Mikael blir intresserad och väljer att på sin tidning publicera artikeln. Samtidigt återvänder Lisbeth till Sverige och besöker återigen sin förmyndare Nils Bjurman för att göra honom påmind om hennes hållhake. Strax därefter dör Bjurman och Lisbeth blir anklagad för hans mord liksom det unga paret Mikael Blomkvist jobbar tillsammans med.



Jag har tidigare läst första boken och också sett den filmen. Jag tyckte den här filmen var mycket bättre än den första. Den var medryckande och hade en intressant handling. Jag gillar att den här filmen kretsar mer kring Lisbeth Salander (Noomi Rapace) som är helt fantastisk. Nu vill jag genast se sista filmen och det kan mycket väl ske redan ikväll.

Tack vare att vi kollade på film då det borde lagats mat så orkar jag verkligen inte ställa mig i köket. Maten får bli tillagad i morgon istället och nu väntar istället ett besök på gatuköket. Jag har i alla fall storstädat köket så jag tycker jag slipper ställa mig där idag =)

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback