luftslottet som sprängdes

Igår kväll till en smaskig pizza såg vi tredje filmen i millenium-serien. Luftslottet som sprängdes tar vid där andra filmen slutar. Lisbeth Salander och hennes far Alexander Zalachenko är intagna och vårdas på Salgrenska sjukhuset i Göteborg och Lisbeth kommer att åtalas för mordförsök på sin far. Samtidigt så fortsätter Mikael Blomkvist att gräva i Salanders uppväxt och han planerar att avslöja för alla hur svenska staten och polisen konspirerat mot henne.



Jag gillade den här filmen. Jag tycker den var intressant och höll intresset uppe filmen ut. Välspelad och en bra avslutning på historien om Salander och Blomkvist.
När jag har hört och läst så verkar de flesta gilla första filmen och tycker att andra och tredje lite kunde ha kvittat men jag är av raka motsatsen. Första filmen var helt ok men jag gillar bättre de två andra filmerna. Män som hatar kvinnor är dock absolut nödvändig då man där får lära känna karaktärerna. Återigen kan detta bero på att jag hunnit läsa första boken och tycker den slår filmen. De andra två böckerna står fortfarande på tur.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback