shutter island

Gårdagen avslutades med ytterliggare en film. Vi såg Shutter Island. Filmen utspelar sig 1954 där Teddy Daniels som är en U.S. marshal får i uppdrag att undersöka ett försinnande av en mentalpatient på Boston’s Shutter Island Ashecliffe Hospital. Teddy och hans partner börjar misstänka att allt inte står rätt till och dessa misstankar förstärks när sjukhuset inte låter honom se de papper som han tror kommer lösa fallet. När en orkan sveper in och bryter all kommunikation med fastlandet börjar Teddy sakta ifråga det mesta, vem hans partner egentligen är, hans minne och till och med sin egen mentala hälsa.



Jag trodde denna film var en skräckfilm vilket jag snart fick lära att det inte var. Detta är rakt igenom en psykologisk thriller, en mycket bra sådan. Skådespelarna gör ett fantastiskt jobb och stämningen i filmen är riktigt ruggig. Jag tappar aldrig intresset och vet inte vad som ska hända om fem minuter. Detta är en mycket bra film som jag rekommenderar dig att se en mörk ruggig kväll för bästa effekt.

Då får man se vad dagen har framför sig, det har inte blivit så mycket städande som planerat men kanske lite till idag. Vi pratade om en liten utflykt idag med men vädret känns inte så kul. Grått och trist är det här.

/veronica ♥


Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Fruktansvärt bra film!

2010-04-06 @ 08:32:53
URL: http://metalnallen.wordpress.com

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback