kylling

Till middag idag blev det yogurtmarinerad kyckling och bulgur, receptet hittade jag på arla.se. Marinaden är gjord på matyogurt, spiskummin, vitlök och sambal olek (jag gjorde dubbel sats). Istället för att bara steka kycklingen så förstekte jag den och gjorde en sås på en burk lätt creme fraiche som jag kryddade med lite spiskummin och sambal olek. Därefter gjorde jag klart kycklingen i ugn och hällde såsen över de sista minutrarna.
Till det en fräsch mozarella-sallad.



Detta var jättegott, det blev superbra smak på kycklingen. I receptet fanns det dock ingen sås alls och då hade det blivit katastrofalt torrt. Nästa gång gör jag en kall yogurtsås med färska örter och vitlök till detta.

Snart ska jag göra kladdkaka =)

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback