the book of eli

Idag kikade vi på filmen The Book of Eli. Filmen utspelar sig efter "jordens undergång", så när som på några människor och samhällen. En ensam man (Denzel Washington) gör sin färd igenom USA och har en bok han inte släpper ifrån sig. Det är "the book" som innehåller hemligheter som kan rädda hela mänskligheten. Självklart är han inte ensam om att vilja ha boken i sin ägo.



Jag tyckte filmen var bra. Detta är ett drama och kan nog uppfattas som långtråkig om man inte gillar kategorin. Den hade bra skådespelare och några riktigt häftiga scener. Dessutom fanns ett budskap filmen igenom och vi kunde lista ut ganska snart vad det rörde sig om. Absolut sevärd film.

Efter filmen tog vi oss en liten tur med bilen. Så grönt och härligt det är nu, luktar gott överallt gör det med. Nu blir det lite slösurfning och Micke sitter och spelar lite PS3. Snart sängen tror jag.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Metalnallen

4 av 5 hade jag gett den i betyg, riktigt bra film! Men är ju oftast så när det gäller Denzel!

2010-05-22 @ 17:18:32
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: Lina

Är det i denna filmen han dödar en katt för att käka upp? För jag vill se filmen men såna scener gör mig så jävla förbannad och jag kommer antagligen rata hela filmen p.g.a en sån grej.

2010-05-24 @ 01:04:34
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback