jordgubbsgrädde

I förra veckan fick jag hem min rabattcheck på Arlas nya smaksatta vispgrädde. Idag köpte jag hem dom och jag började med att testa den smaksatt med jordgubb.

Jag var inte helt säker på vad jag skulle hitta på men började med en jordgubbspannacotta (jag älskar pannacotta).
Jag la ett gelatinblad i blöt medans jag kokade upp grädden med ¼ dl strösocker. När sockret var upplöst kramade jag ur gelatinbladet och rörde ned det i grädden, därefter tillsatte jag ½ tsk vaniljsocker. Sedan ska glasen stå i kylen i 3 timmar.

Rev lite choklad över.
Grädden är fint rosa när man häller upp, har små små bitar av jordgubb och luktar gott. Till den här desserten blev den dock ingen höjdare. Det blev alldeles för sött, både för mig och Micke. Kanske hade det blivit bättre om jag hoppat över vaniljsockret. För att jämföra med något så smakar det supersött yogurt med helt fel konsistens.
Jag är dock övertygad om att grädden fungerar fint till våfflor, plättar eller pannakakor och får testa det en annan gång.
Nu ska jag bara komma på vad jag ska hitta på med chokladgrädden.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback