coraline och transformers 2

Idag blev det lite film så här i böran av veckan. Vi började med att se Coraline. Detta är en animerad film baserad på en roman från 2002. Den handlar om en uttråkad och äventyrslysten flicka vid namn Coraline. Hon känner sig förbisedd och ignorerad av sina föräldrar och börjar kika runt i deras nya hus i jakt på något spännande. Då hittar hon en dag ett parallellt hus där allt är helt underbart. Men saker är inte alltid som dom verkar vilket Coraline får erfara. Jag trodde denna film skulle vara riktigt bra men tyvärr så tyckte jag inte att den var det. Trots det så vill jag ändå rekommendera den för att den är så sjukt snyggt gjord. Ofattbart.


Därefter såg vi på Transformers: Revenge of the Fallen. Jag har tänkt att se denna jättelänge men det har inte blivit av. Tills nu. Jag gillar alla typer av filmer och faktiskt speciellt actionfilmer och liknande. Transformers är ok. Filmerna är ganska häftiga och riktigt bra gjorda men egentligen inte så jättebra. Tror det är lite av typiska "killfilmer" faktiskt. Action, bilar och en och en annan brud som åmar sig. Jag kommer i och för sig ändå se transformers 3 som beräknas vara klar nästa år.


Nu dags att sova!

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Två mycket bra filmer!

2010-02-02 @ 08:22:41
URL: http://metalnallen.wordpress.com

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback