melodifestivalen delfinal 1

Jag har ju helt och hållet glömt av att Melodifestivalen kör igång idag.



Det är ju inte helt säkert att jag kommer att kunna titta på det. I sådana fall blir det någon av repriserna som kommer i veckan. Första delfinalen körs i Örnsköldsvik och där är följande startfält;

"Unstoppable" - Ola
"A Place To Stay" - Jenny Silver
"You're Making Me Hot-Hot-Hot" - Linda Pritchard
"Road Salt" - Pain Of Salvation
"The Saviour" - Anders Ekborg
"I Did It For Love" - Jessica Andersson
"Singel" - Frispråkarn
"Keep On Walking" - Salem Al Fakir

Jag har inte tjuvlyssnat något på låtarna så jag har ingen aning om vem jag tycker ska gå vidare. Jag är väldigt nyfiken på programledarna också, de känns alla väldigt otippade. Christine Meltzer - är rolig och kan nog gå hem, Dolph Lundgren - känns inte som han hör hemma i detta forum och Måns Zelmerlöw - mumsmums kan nog vara bra här.



Här är alla datum man behöver ha koll på;

Deltävlingar
Örnsköldsvik, lördag 6 februari
Sandviken, lördag 13 februari
Göteborg, lördag 20 februari
Malmö, lördag 27 februari

Andra chansen
Örebro, lördag 6 mars

Final
Stockholm, lördag 13 mars

/veronica ♥


Kommentarer
Postat av: Artemis

Där ser man, det var inte bara jag som kallar Måns Zelmerlöw för mumsmums ;-)

Ska också titta på melodifestivalen (nästan lite ofrivilligt men ändå...)

Hade ingen aning att man kunde tjuvlyssna på låtarna. Men vi kommer ändå att "få" höra på dem så många gånger så... Jag förstår inte varför de inte kan göra tävlingen lite enklare, det är så mycket fram och tillbaka...

Men det blir säkert roligt i alla fall :)

2010-02-06 @ 13:00:22
URL: http://artemisliv.wordpress.com

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback